Nu har det fan gott för långt!

Idag gick vår vänstervridna media för långt! Det är många gånger jag trott att nu har de fan lyckats slå alla rekord i idioti. Men idag tror jag priset är taget för gott. Idag gick så gått som alla tidningar, radio och nyhets tv-program ut med ännu en i raden av nyheter som är direkt riktade mot vår borgerliga regering och dess styre.

Som alla vet så är vår svenska media sossar, vänster, kommunister, Karl Marx, Fader Stalin...ja fan t.om. gubben Lenin i egen hög person. De säger sig vara neutrala, men det är som att spotta svenska folket i ansiktet. För när det kommer till vad som är intressant att skriva om, så är moderat "stampning" kanske det bästa som de små liven vet. Ända sedan Moderaterna med sina samarbetspartier vann valet så har media givit sig fan på att göra livet surt för dem, varför vill dem de? frågar man kanske sig....svaret är enkelt:  jo! för de är ondskans lakejer!
De är stormtrupperna, Mona Salin är "Sith lord", Lars Ohly är Darth Vader, Peter Eriksson och Marie Wetterstrand är några av gris soldaterna hos Jabba och tillsist men inte´minst, Göran "Jabba the hut" Persson...inte aktiv, men fortfarande ett stort jävla herpes sår i munnen på omvärlden...(alla dessa dör förövrigt i Star Wars).
Många liknelser kan göras på detta järngäng, men föga tid orkas läggas ner på det, för nu jävlar ska vi såga!

Idag: Tisdag den 6 november 2007 släpper man nyheten om att Moderaterna har gjort "ännu" ett så kallat dator intrång på Sossarna, media får så klart den största stå fräsen man haft sedan valet. Detta ska firas tänker aftonbladet. Man smäller nu upp som huvudnyhet "moderaterna gör dator intrång på socialdemokraterna". 
Alla små galningar ute i landet får vatten på hjulet och säger " Ulla Stina hora, det var ju det jag sa.... moderaterna har gjort det igen!"..

Men vad har de gjort egentligen? Sossarna menar på dator intrång, men sanningen är att de högt "välutbildade" gänget på socialdemokraternas kansli har missat att det finns fler som kan heta "anna" än just den man själv menar. Så man har av misstag skickat ett "hemligt" mail (som säkert innehöll barn porr)till en på moderaterna med samma namn. Personen i fråga öppnar så klart mailet för att se vad som skickats till henne. Då flippar sossarna och yrkar på att hon har gjort ett intrång när hon öppnar mailet som blivit sänt till henne, "det var ju inte till henne!! det borde hon veta!" eller något liknande gnydde man... 


Förstod ni vad jag skrev? Moderaterna blir anklagad för intrång när hon öppnat ett mail.... skulle hon veta att mailet var fel skickat och då tänkt: "det är ju inte till mig, det här öppnar jag inte! för jag tänker ett steg längre"...
Ja, hursomhelst.... jag hoppas ingen som läser detta tycker att moderaten gjort fel när hon öppnade mailet, för då kan DU! gå och ta en bult i pannan. Detta blev topp nyhet idag, visades först på rapport osv. så min fråga är, anteligen är reportrar helt jävla wako tabaco i huvet(vilket de med största möjlighet är) , eller så gör de endast detta för att jävlas och för att skapa oro mot regering bland folket i landet. Hursomhelst, att någon kan hålla med om detta är en schymf mot "common sense" och vår mänskliga kapacitet.

Tyvärr mina vänner så är dagen inte slut här. Man listad även på aftonbladet, vilka som använder sig av svartjobb mest. Självklart blev det Moderaterna. Följt av Fp osv. Vet ni varför? jo för man endast genomförde undersökningen på alliansen.... varför gjorde man endast det? jo för att det var för mycket "juice details" på den egna fronten och genom att skippa att ha med det så vet man att medel Svensson är ändå så utom sig själv av dumhet, att man ser förbi att testet var ensidigt mot endast alliansen. För man får det man vill veta, att moderaterna fuskar. "De jävla borgarna" "jävla kapitalister, de om några har väll råd med riktig arbetskraft" eller vad det heter UTE I STUGORNA!.

Ja Media, det är alltid kul att ge folk vad de vill ha, då säljer man mer tidningar, för sanningen är ju inte allt för kul?
jag citerar:

Sahlin: "Det är En kultur inom moderaterna"
 
Säger drottning fusk och äter sin Toblerone.... ja ni där ute, om ni bara visste hur förbannad jag är på Sverige, på median och på att jag faktiskt är en del av detta när jag läser tidningen och ser på nyheterna. Det gör mig illamående och ledsen över att behöva säga,  jag är svensk......

Jag citerar min far: "Nu är det dags att flytta till USA"
/F.Urde


Kommentarer
Postat av: Kocken

Håller helt med dig Urde! Media vet inte vad ordet neutral betyder. Märkligt att en person som tex inte betalt tv-avgiften inte kan sitta i en borgerlig regering (pga media), men en person som köper blöjor och godis för skattepengar kan bli partiledare för sossarna (helt utan att media reagerar)! Jag blir så jävla förbannad!!!

Att det skulle vara dags att dra västerut vet jag dock inte om jag kan hålla med om. Där kan de ju inte ens se till att den som får flest röster i presidentvalet blir president. :) I Sverige tycks ju iaf valsystemet fungera.

2007-11-06 @ 22:13:57
Postat av: anders.

Klockrent grabben!
spot on, det är så här sverige och dess media är.
Mer sånnt här behövs.

2007-11-06 @ 22:48:16
Postat av: F.Urde

Tack båda två!
jag må överreagera i min ilska! men banne mig, det var länge sen jag blev så arg.

2007-11-06 @ 22:49:51
Postat av: lele

Att man riktar kritik och publicerar negativa nyheter om de politiska partierna, isynnerhet det ledande partiet, är väl kanske en av de allra viktigaste ingredienserna för att få en demokrati att fungera.
Att våra medier inte är neutrala är ett ämne som kan diskuteras. Men att som du, i din färggranna liknelse, påstå att oppositionen styr våra medier är löjligt. Men visst att artiklar vinklas åt det ena eller andra hållet är oundvikligt. Att det då inte finns fler borgerliga journalister är beklagligt. En aktiv media som granskar alla med samma hårda öga är nödvändigt. Men som jag tidigare sagt, de som sitter i ledningen är de som bör granskas mest av alla. Kan kanske detta vara en anledning till att moderaterna ständigt får kritik i media? Eller, gud förbjude, kan det vara så att det inte är den svenska kommunistiskamediamonster som ska stå till svars för detta. Kan det vara så att moderaterna är de som gör livet surt för sig själva? Dataintrång eller inte allt det vi hör talas om måste ju komma någonstans ifrån, hur gärna vi än vill tro det ibland, så är det mycket, mycket ovanligt att seriösa svenska medier ?hittar på? nyheter.
Att kalla detta dataintrång kan tyckas löjligt då hon faktiskt fick mailet skickat till sig själv. Men hon har ju själv sagt att hon förstod att mailet inte var avsett för henne och att man sedan skrivit ut innehållet och skickat det till högre partimedlemmar. Nåväl, att kalla detta dataintrång eller att utnyttja sin motståndares misstag tänker jag inte uttala mig om utan det lämnar jag till någon med mer kunskap inom ämnet. Men att anklaga någon för något så fruktansvärt som pedofili är inget annat än smaklöst.
Att anklaga reportrarna för allt detta är väl knappast heller rättvist. De som gjorde en anmälan är ju socialdemokraterna. Allt media gjorde var ju att rapportera om det. Jag personligen hörde aldrig någon från media säga att det faktiskt var ett intrång.
Och vad gäller medel Svenssons dumhet tror jag inte någon är så naiv att de tror att det inte förekommer något fusk bland de partier som inte var med i utredningen om svartarbetskraft.
Syftet med rapporten var väl att helt enkelt granska de partier som styr, något man måste stå ut med då man sitter i regering.
Nä du Urde, gått för långt har det gjort när man går ut och dricker fast man har jourtjänst och på så sätt visar att man helt saknar respekt för sin arbetsuppgift och alla de människor man arbetar för. Och det är då man önskar att man bodde i ett annat land där sådant inte förekommer. Men att flytta till ett land där man av många klassas som landsförrädare då man kritiserar de som styr är knappast rätt lösning, åtminstone inte för mig.

2007-11-07 @ 20:36:02
Postat av: F.Urde

Jag väntade mig ett snabbt gensvar från dig ;)...
jag håller med dig om nästan allt, man ska granska de ledande, det är deras uppgift som media... problemet jag belyser är att man på väldigt genom skådliga sett hoppar på nu i synerhet moderaterna för något som kanppt enns kan kallas en nyhet....att hon/han senare skickat det vidare till partiet (vilket jag inte vet om det verkligen var så, har jag inte hört något om hursomhelst och ska då inte säga något om) så är det i såfall väldigt dumt gjort...men jag klagar inte på handlingar efteråt eller något om hurvida mailet behandlats av mottagaren...för det är inte självafrågan jag tar upp, det du tar upp är en helt annan sak..det jag tar upp i mitt blogg inlägg är hurvida denna så kallade "Nyhet" kan slås upp som dagens stora nyhet när folk dör i tusentals runt om i världen...för i mina ögon så är detta ingen nyhet för den vanlige nyhets läsaren.. detta är endast ett sätt att blåsa upp och bygga på en sorts "movement" mot de "rika borgarna" som är så hemska och förpestar alla... Det är endast vatten på hjulet och skulle inte enns blivit en notis om fallet var omvänt.. just för att det inte finns något fall.. endast en illvilja att få ihop en större opinion mot regeringen reinfeldt och få dem att se lika falska och dåliga ut som Persson ioch gänget gjorde vid makt skiftet. Därför har sossarna tom. tagit in advokater i frågan, vilket är kanske det största frågetecknet, ör varför gjorde man det? jo ännu engång göra fallet större än vad det är, skapa mer exponering i press och där med få DET LÖJLIGASTE JÄVLA SÖRJAN som släppts i media, att bli något jätte stort...jaja tyck vad du vill, men någon gång får du hålla med om att vinklingen finns och den är tydlig...

flytta till usa, ja du klart man vill! och att du uttrycker dig om USA och dess regering på de viset visar att du köpt all propganda, all vinkling och allt vår media haft att säga, vilket är kort och gått= USA är anledningen till alla problem i världen.

Vi får inte veta ett jävla dyft i vårt lilla land, vi får endast veta det som man vill att vi ska veta, att bush dittan och dattan.... jag tycker inte bush är bäst...jag kan inte utala mig och det kan ingen i europa.. vi har no idea om något som händer i USA...

åk dit, först då kan jag lyssna...annars är du tyvärr bara en i mängden av mainstream USA hatare min godevän... Jag hatar att vi alltid måste tjata fram och tillbaka om Sånnt här... men samtidigt så är det jävligt kul ;) peace out

2007-11-08 @ 00:24:54
Postat av: Kung orre

F.Urde! U are the man! pang boom, där har vi ännu en klockren ramsa i bästa uppföljning till ditt inlägg... visst håller jag med lele om att det ska granskas osv. men ATT DE JÄVLARNA har nått lurt på g är de fan ingen snack om!

Så då säger jag dig Lele... var lite nyanserad, LITA INTE!!! bara på vad vår media säger eller europeisk... det är nämligen helt rätt som F.Urde säger, vi har ingen aning...och att vi med våra 9miljoner ska klaga på ett land med 300...ja, det är ju bara fånigt! det är som att gemföra allsvenskan med Serie A..fane mig inte samma liga! att ett land av den storleken har problem är ju inte konstigt...men plus sidan är större än minus... på tala om problem med stora länder, lägg ett öga på de som borde kritiseras en hel jävla massa mer: KINA, RYSSLAND, NORD KOREA, IRAN...ja listan kan rulla... i love u F.Urde, din blogg ska bli väl läst! och no hard feelings lele, men öppna ögonen grabben!!!

2007-11-08 @ 00:32:52
Postat av: lele

Till att börja med var det inte nyheten ?dataintrånget? eller vad man nu vill kalla det. Nyheten var att socialdemokraterna gjorde en anmälan och ville få det hela prövat i domstol. Själv tycker jag inte att händelsen får moderaterna att se särskilt dåliga ut, det skulle möjligt vis vara hur de använt innehållet i mailet men mailet skickades ju trott allt till moderaterna. I mina ögon är det väl snarare Socialdemokraterna som ser dumma ut då de först och främst skickade mailet till fel person och sedan försöker få sitt eget misstag att vara moderaternas fel. Men att socialdemokraterna försöker få moderaterna att se dåliga ut är väl inte något konstigt, det är väl snarare en del i det politiska spelet att få sin motståndare att se dålig ut. Speciellt när man sitter i opposition.
Och att kalla detta för den ?LÖJLIGASTE JÄVLA SÖRJAN som släppts i media? är väl ändå inte sant, eller? Du kanske inte håller med mig när jag säger att det är värre när löpsedlarna, med krigsbokstäver, skriver om triangel dramat i ensam mamma söker?
F.Urde du känner mig bättre än att tro att jag skyller alla världens problem på USA. Jag tror varken att de är ansvariga för att alla problem har uppkommit eller att de bör vara dem som har till uppgift att lösa alla våra världsproblem. Men något man inte kan komma ifrån, hur gärna man än vill, är att USA med jämna mellanrum är de som till stor del orsakar problem.
Visst, i Sverige och Europa vet vi kanske inte något om den amerikanska inrikespolitiken men det är endast på grund av att den för oss är ointressant. Utrikespolitiken däremot påverkar oss i allra högsta grad och det är därför den är omtalad i media. Att den kritiseras mycket beror på att USA är vår tids supermakt och precis som när ett ledande parti i Sverige blir granskat av media måste den ledande nationen i världen även den granskas när de fattar beslut som påverkar världssamfundet.
Kung orre, du borde nog ha utvecklat det där med varför vi inte borde kritisera en till befolkningen större stat än vår egen. Det är väl en självklarhet att en nation oavsett antal invånare skall ha rätten att kritisera och få sin röst hörd oavsett vem kritiken riktas emot. Så långt vill åtminstone jag tro att vi har kommit i utvecklingen. Men det som är mest obegripligt med det du skriver om att vi med våra nio miljoner invånare inte har rätt att klaga på en större stat är att du direkt efter detta uttalande uppmanar alla att börja klaga på och kritisera ett land vid namn Kina, ett land med hela 1 321 400 000 invånare. Det, Kung orre, är till befolkningen världens största land. Hur detta går ihop är för mig obegripligt men du ser säkert någon skön logik i detta.
Och oavsett hur mycket jag ifrågasätter våra svenska och europeiska medier, för det gör jag, så är det fortfarande så att USA: inte har skrivit på Kyotoprotokollet, de har skrivit på färre punkter i barnkonventionen än Cuba, de är aktiva utövare av dödsstraff, de har ett valsystem som knappast kan kallas demokratiskt och de har stöttat såkallade ?death squads? i El Salvador (listan kan göras längre).
Nä du, Kung orre, öppna ögonen har jag redan gjort. Kanske gjorde jag det när jag fick veta att en av mina vänners pappa suttit i koncentrationsläger i Chile, något som aldrig skulle ha hänt om USA inte hjälpt en militärdiktator att störta en demokratiskt vald president.
No hard feelings men öppna ögonen ni också, USA har många goda egenskaper men de har också sina brister så sluta låtsas att de inte finns.

Ps. Släpa dig förbi gymmet någon dag Urde så gör vi upp om detta i en runda sparring ;)

2007-11-08 @ 16:50:36
Postat av: Calle

Var får du allt i från? det här är så sjukt underhållande! bra jobbat f .urde
/calle

2007-11-09 @ 17:35:24
Postat av: Kocken

Shit grabbar! Fan vilken bra diskussion!

Själva huvudfrågan rör väl egentligen huruvida våra svenska media genomför en saklig och (tillräckligt) neutral granskning av den styrande makten. Precis som Lele påpekar så är det en av medias kanske viktigaste funktioner. I Sverige har vi visserligen en rad olika kontrollfunktioner av regering, riksdag osv men media är ett mycket viktigt komplement till dessa.

Vad som dock måste ses som ytterst allvarligt är att bevakningen tenderar att ske olika "rent" och sakligt beroende på färgen på de styrande. Vid en undersökning om tex utnyttjande av svart arbetskraft bör det vara en självklarhet att granska alla riksdagspartier. För medborgarna är det intressant att veta inte bara om regeringspartiernas medlemmar fuskar utan även riksdagens. Detta kan man direkt skylla på reportrarna och kanske framför allt på redaktionerna. Att Aftonbladet är oberoende socialdemokratiska tillsammans med en lång rad av de mindre dagstidnigarna kan ju förklara en del. Vad som är svårare att förstå är varför tidningar som DN och Expressen, som utger sig för att vara oberoende liberala (mycket luddigt begrepp), så tydligt sällar sig till skaran av "alliansen-kritiker".

Att vi i Sverige inte skulle ha en aning om vad som händer i USA kan jag inte riktigt förstå. Vad menar du/ni? Visst finns det många kritiker till Bush i våra svenska medier men att vi skulle sakna bevakning har jag mycket svårt att se. Precis som Lele skriver så är amerikansk inrikespolitik inte så intressant för oss i Sverige. Att USA otroligt inflytelserika i den internationella politiken får man däremot se som ytterst relevant för oss och detta får man nog anse att svenska medier har en bra bevakning av. Detta kan vi nog till stor del tacka våra public service kanaler för. Fria medier är de enda medier som egentligen spelar någon roll.

Kanske kan man tycka att mitt resonemang blir en aning motsägelsefullt. Varför skulle bevakningen av USA vara rättvis och saklig om bevakningen av riksdag och regering inte är det? Svaret är lika enkel som självklart. Skillnaden mellan bevakningen av USA och svensk politik är att bevakningen av USA ofta sker på ett internationellt plan. På den nivån är det ofta en betydligt tydligare bevakning av sakfrågor. På den "svenska nivån" å andra sidan färgas frågor ofta av partipolitik.

Ha det bra!

2007-11-09 @ 20:45:58
Postat av: någon väldigt nära dig!

Kom igen nu Urde! Detta inlägg var inte helt igenomtänkt va? Ge mig Två stora morgon eller kvällstidningar som är vänstervridna? Jag har då aldrig läst dom. svd, dn, aftonbladet, expressen alla högertidningar. Läs ledarsidorna så kommer du snabbt förstå. Det ända jag kan ge dig är att kvällstidningarna är skittidningar, och det är kanske det du vill komma fram till?

2007-11-12 @ 14:56:47
Postat av: F.Urde

jaha ja! då är du väldigt ensam om att tycka att 3 av de 4 är högertidningar..... SVD är en mer höger inriktad tidning, den är också den ända vettiga.. medan DN, Aftonbladet och expressen är alla om inte vänster så är dem ialla fall socialistiska tidningar..samtidigt som de är skittidningar.

2007-11-12 @ 15:36:48
Postat av: Kocken

Urde har delvis rätt. Svd betecknar sig "oberoende moderat", DN är "oberoende liberal" (vilket ju kan betyda vafan som helst!), Expressen är också "liberal" och Aftonbladet är socialdemokratisk. Vill man ha exempel på fler socialdemokratiska dagstidningar finns tex dalademokraten, norrländska socialdemokraten.
Ha det gutt!

2007-11-17 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback